Om en månad i Uppsala
Om en månad är det teologifestival i Uppsala. Och POSK har i anslutning till festivalen sin kyrkoeftermiddag.
Det är hög tid att anmäla sig till kyrkoeftermiddagen. Vi startar kl 13.00 på söndagen 8 februari med en lunchpåse (ingår om du anmäler dig!) och håller på till 16.40. (då kan man ta tåget 17.11) Intensiva timmar tillsammans. Så här ser programmet ut.
- 13.00 Lunchpåse för alla anmälda (är du inte föranmäld kan du inte få lunchpåse)
- 13.20 Välkomna – Hans-Olof Andrén
- 13.30 Kyrkohandboken – vad händer? Torvald Johansson och Anna Lundblad Mårtensson
- 14.00 Mind the Gap – hur kan stiftsorganisationerna jobba vidare? – Sofia Särdqvist och Lars-Gunnar Frisk
- 14.30 Bensträckare, nätverkande, kaffe
- 15.00 Fastighets- och utjämningssystemet. Per Lindberg.
- 15.20 POSK:s programarbete inför nästa mandatperiod – Hans-Olof Andrén
- 15.40 Hur fungerar den nya Svenska kyrkans nya organisation på lokal nivå – vi delar erfarenheter. Hans-Olof Andrén och Anna Lundblad Mårtensson
Du kan läsa om kyrkoeftermiddagen här.
Du anmäler dig här via kalendern på hemsidan.
Programmet är särskilt tänkt för stiftsPOSK-styrelser – men givetvis är alla POSKare välkomna som är intresserade av de frågor som ska diskuteras.
Ur POSK vision och program:
POSK strävar efter att våra representanter ska vara kunniga och
kompetenta. De har ambitionen att leda utvecklingen av Svenska kyrkan, drivs av sitt engagemang för kyrkan och har förmåga att stimulera andra att stiga fram och ta ansvar. POSK driver fram förändring genom att sätta kyrkans frågor på agendan, reflektera över kyrkans roll, och göra kyrkan synlig i samhället. POSK är med och bygger den kyrka som Sverige behöver, och ser till att den finns där den behövs.
