Det här vill jag verka för inom kyrkan
För mig är det viktigt att församlingen är en öppen gemenskap med Kristus i centrum, där atmosfären är varm, inbjudande och respektfull.
Jag vill verka för att församlingen är aktiv i de för tiden aktuella samhällsfrågorna, framför allt när det gäller utsatta grupper, som tex flyktingar, papperslösa, psykisk ohälsa i alla åldrar, ensamma, barn och unga, ensamstående föräldrar m fl.
Jag vill verka för att kyrkan blir synlig i det offentliga rummet och samverkar med de samhällsaktörer som finns på orten
Min övertygelse är att idealitet är kyrkans framtid därför vill jag verka för ett större engagemang för ideella krafter.
