Det här vill jag verka för inom kyrkan
I denna miljö finns också lärdom om att Jesus inte gjorde skillnad på folk, hög som låg, fattig som rik, något jag kan relatera till. Vi är ju alla människor med fel och brister, oavsett utstyrsel eller status, även om vissa medarbetare har en tydligt utmejslad roll att fylla. Det är på dessa premisser jag vill möta mina medmänniskor. En otvungen, omslutande och tillåtande miljö där det står var och en fritt att tro på en Gud sådan man uppfattar Honom. Det är det andliga sökandet som förenar. Gud lär väl heller aldrig ha något emot att även glädje och skratt har sin givna plats i kyrkan?
Jag har fått förtroendet att spela och sjunga inför församlingen för att på så vis dela den glädje jag själv känner. Sjunger även i pastoratkörerna i Söderala och Skog, där nya röster alltid är välkomna.
Väl mött i kyrkan! /Björne
